مدیر محتوا

+وظایف استراتژیست محتوا و انتظارات

وظیفه اصلی استراتژیست محتوا تولید استراتژی محتوا بر مبنای اهداف شرکت یا اهداف کسب و کار و یا نیازهای مشتری و کاربران است. تولید کنندگان حرفه ای محتوا تمامی عوامل مورد نیاز در محتوا که در مراحل انجام یک پروژه استراتژی محتوا قابل ارائه است را مدنظر می گیرند. وظایف استراتژیست محتوا می تواند شامل مدیریت و بررسی دقیق محتوا (تجزیه و تحلیل کیفی تمام مطالب در سایت ها و شبکه های اجتماعی) و همچنین تجزیه و تحلیل ها باشد.
استراتژیست محتوا اغلب مسئول ایجاد و حفظ برنامه کار گروه سرمقاله، راهنمایی های رایج، طبقه بندی، چارچوب داده ها و برنامه های انتقال محتوا است. همچنین احتمال دارد، استراتژیست محتوا مسئول مدیریت کارمندان و حفظ هزینه های انجام کار، با کمک یکپارچه سازی فنی محتوا باشد.

+مهارت ها و ویژگی ها

متفکران سطح بالا که میل شدیدی به حفظ جزئیات دارند موردی مناسب برای این شغل هستند. استراتژیست محتوا باید مولد اصلی و حلال مشکلات با اطلاعاتی عالی و مهارت های سازمانی باشد.
این کارشناسان استراتژی باید توانایی های تحلیلی لازم برای جمع آوری کسب و کار کلیدی و بینش های کاربران را داشته باشند و از مهارت های برنامه ریزی استراتژیک خود برای ایجاد یک چشم انداز بلند مدت برای محتوایی که تولید می شود استفاده کنند. تجربه مدیریت پروژه به استراتژیست محتوا در نگه داشتن پروژه ها و در برنامه بندی هزینه، کمک خواهد کرد.
سایر ویژگی های قابل وصف استراتژیست محتوا عبارتند از: توانایی ارتباط قاطعانه با داستان یک برند، داشتن حساسیت طراحی برای در نظر گرفتن این مورد که محتوا چگونه ارائه خواهد شد یا در چه فرمت هایی به غیر از مقالات مبتنی بر متن مانند؛ اینفوگرافیک، دسته بندی خواهد شد.
اغلب، درک مهارت های تجربه کاربر (UX)، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) در شرکت ها از ارجحیت بالایی برخوردار است.

برای سفارش و انجام مدیریت محتوای تجارت خود، با ما تماس بگیرید.